Asociația OvidiuRO, cu sprijinul Kaufland România, lansează inițiativa națională „Prinde gustul lecturii”, o campanie dedicată cultivării obiceiului de lectură zilnică în familie, ca parte esențială a unui stil de viață sănătos, alături de alimentația echilibrată. 

Un studiu recent, realizat de The Queen’s Reading Room, arată că doar cinci minute de lectură pe zi pot fi la fel de sănătoase pentru organism cum este mersul pe jos și cei 10.000 de pași sau consumul a cinci porții de fructe și legume zilnic. 

Impactul lecturii timpurii

Beneficiile lecturii la vârste fragede sunt nenumărate, printre cele mai importante fiind dezvoltarea abilităților de comunicare, emoționale și sociale, îmbunătățirea concentrării și gândirii critice, precum și întărirea legăturii afective dintre copil și părinte. Mai mult, copiii cărora li se citește zilnic până la vârsta de 5 ani sunt expuși la 290.000 de cuvinte în plus față de cei care nu au parte de această experiență.

Până acum, în cei 20 de ani de activitate, OvidiuRO a dăruit peste 700.000 de cărți ilustrate și a promovat obiceiul lecturii atât în grădinițe, cât și în rândul familiilor. Dar pentru ca această inițiativă să continue să crească și să aibă un impact și mai mare, este nevoie de sprijinul fiecărui român care înțelege importanța cititului pentru dezvoltarea copiilor. 

Cum te poți implica?

Fiecare donație contribuie la deschiderea unor noi orizonturi pentru cei mici, oferindu-le prima lor carte. Cei care aleg să susțină inițiativa sunt invitați să trimită CARTE prin SMS la 8844 pentru a dona 2€/lună și să se înscrie la newsletterul campaniei, unde vor primi săptămânal un „meniu literar” cu recomandări de cărți adaptate nevoilor nutriționale ale minții în creștere.

„Cele mai recente date de la Eurostat plasează România pe ultimul loc în Europa la capitolul cititului, un semnal de alarmă despre o realitate pe care nu o putem ignora. În timp ce absența hranei într-o familie este privită ca o tragedie, lipsa cărților și a lecturii este adesea trecută cu vederea, lăsând imaginația și inteligența copiilor să flămânzească. Cărțile sunt adevărate vitamine pentru minte, iar poveștile, pline de prospețime și dulceață, la fel de reconfortante ca un pepene roșu în zilele de vară. Noi ne străduim să aducem cărți în casele celor mai puțin norocoși, însă este esențial ca fiecare părinte, indiferent de statutul financiar, să acorde cititului aceeași importanță pe care o acordă alimentației copiilor lor. Și să nu uite că mesele sunt zilnice”, spune Maria Gheorghiu, cofondatoare și președinte OvidiuRO.

Alimentația literară – un ghid practic de la OvidiuRO:

  • Citește-i oriunde! Așa cum iei gustări pe canapea, pe terasă, sau chiar pe o bancă în parc, la fel poți transforma orice loc într-un colț de lectură. Profită de fiecare moment liber pentru a-i citi celui mic, fie că sunteți acasă sau pe drum.
  • Citește-i oricând! Știi cum, chiar și câteva minute de gustare îți potolesc foamea? La fel, câteva pagini dintr-o carte îi pot satisface curiozitatea micuțului. Important este să adaugi în programul zilnic nu doar gustări literare scurte, ci și mese copioase de lectură, în care să vă bucurați împreună de povești mai lungi.
  • Citește-i împreună cu alții! Lectura nu trebuie să fie doar responsabilitatea părintelui. Așa cum toți membrii familiei pot ajuta la masă, la fel și bunicii, frații sau verișorii pot contribui la hrănirea minții celui mic, prin citit. Fiecare poveste împărtășită unește familia.

Inițiativa „Prinde gustul lecturii” este realizată cu sprijinul Kaufland România, partenerul OvidiuRO în efortul de a oferi educație și resurse culturale copiilor din comunități defavorizate.

„De-a lungul celor șase ani de parteneriat cu OvidiuRO, am văzut cum cărțile pot deschide lumi noi și pot oferi copiilor din comunități defavorizate șansa unui viitor mai bun. Împreună, am reușit să distribuim peste 200.000 de cărți, contribuind activ la combaterea abandonului școlar. La Kaufland, credem că educația este fundația pe care se construiesc oportunitățile de mâine, iar lectura zilnică este la fel de esențială pentru minte cum este o alimentație sănătoasă pentru corp. Ne îndemnăm clienții și partenerii să se alăture campaniei <<Prinde gustul lecturii>>, să citească alături de familiile lor și să integreze lectura în meniul zilnic de cunoaștere. Împreună putem să facem o diferență reală în viața acestor copii”, adaugă Katharina Scheidereiter, manager CSR Kaufland

Pentru mai multe informații despre campanie, accesați site-ul: https://www.ovid.ro/gustul-lecturii/ 

Despre OvidiuRO

Fondată în anul 2004, OvidiuRO este o organizație non-profit care se dedică educației timpurii și accesului egal la educație pentru copiii din România. Prin programele și activitățile desfășurate, asociația a reușit să transforme educația din România, oferind suport esențial familiilor și comunităților defavorizate. În 2015, OvidiuRO a transformat programul „Fiecare Copil în Grădiniță” în lege, garantând accesul la educație pentru zeci de mii de copii. Până în prezent, 3.300 de grădiniţe au primit seturi de cărţi ilustrate pentru copii, 20.000 de profesori au beneficiat de formare în metode de dezvoltare a comunicării orale şi a premiselor citirii şi scrierii şi au fost distribuite în total peste 700.000 de cărţi.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 179 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.