Românii cumpără de cele mai multe ori ochelarii de soare sau de vedere direct din magazine sau din malluri, dar Videt, un magazin online de optică vrea să spargă gheața și să încline balanța tot mai mult în favoarea online-ului.
Videt.ro, magazinul de lentile și ochelari, a venit cu o soluție care scutește de drumurile la magazinele de optică și elimină complet riscul nepotrivirii: probarea online a ramelor de ochelari, printr-un try on video, care afișează live modul în care ochelarii arată pe fața oricăruia dintre noi.
Devenit lider în materie de lentile de contact în România, Videt vrea să transforme experiența de shopping a ochelarilor nu doar în ceva extrem de plăcut, ci și util astfel încât clienții să fie 100% mulțumiți de achiziție.
Am discutat cu Alexandru Alecu, CEO Videt, despre noua tehnologie de probare a ochelarilor, dar și cum poate fie ea folosită în mod concret.
Cum funcționează tehnologia Augmented Reality care permite probarea online a ochelarilor
Românii sunt mari împătimiți ai tehnologiei și noul feature pe care Videt.ro l-a implementat pe site este simplu de utilizat, dar și foarte eficient. Prin intermediul acestuia oricine poate să probeze online oricâte perechi dorește și să le arate prietenilor în timp real cum le vin ochelarii.
Practic, utilizatorii au senzația că se află în fața unei oglinzi.
„Tot ce trebuie să faci este să lași camera deschisă ca și cum ți-ai face un selfie și să vezi cum îți vine o anumită pereche de ochelari”, ne-a spus Alexandru Alecu.
Aplicația le permite celor ce doresc să le ceară părerea prietenilor să facă acest lucru printr-un video pe care îl fac chiar din aplicație: „Din experiența noastră, toți clienții se sfătuiesc cu cineva atunci când cumpără ochelari. Acest lucru se întâmpla ori de câte ori cumpărau ochelari din showroom, fie că erau de vedere sau de soare. Tocmai de aceea ne-am gândit că va fi util să introducem în online posibilitatea de a trimite rapid un video cu proba virtuală a ochelarilor.”
Tehnologia a fost implementată de Alensa, grupul din care face parte Videt, de origine cehă, care vinde dispozitive în mai multe state europene, si care a intrat în România prin intermediul Videt, atunci cand au demarat un proces „merge and aquisition” definitivat în 2016.
Softul a fost dezvoltat de o companie terță, dar Alensa s-a ocupat de implementarea lui. Acesta folosește, practic, tehnologia realității augumentate (AR) care este folosită de companii celebre precum Snapchat, Instagram sau Facebook și suprapune obiecte 3D peste imagini reale astfel încât creează senzația că e palpabilă. Mai mult, se adaptează mediului înconjurător.
„Practic, pentru ca ochelarii să poată fi probați online, ei sunt fotografiați cu aparatură de ultimă generație, după care li se creează un model 3D. Ochelarii trebuie să fie randați astfel încât să se apropie cât mai mult de realitate pe fața celui care îi probează. Punem accent pe acest aspect. De când am implementat tehnologia AR, am observat o creștere a ratei de conversie și preconizăm că vom avea mai puține retururi deoarece clienții care nu pot veni la showroom, cum ar fi cei din restul țării, vor cumpăra ramele știind deja foarte bine cum le vin.”, a completat Alexandru Alecu.
Tehnologia le permite utilizatorilor să fie mai siguri pe alegerea lor atunci când cumpără online. Rata de retur se diminuează semnificativ și rezultă într-o situație win-win atât pentru Videt, cât și pentru cumpărători.
Mai mult, platforma oferită de Alensa, atât prin partea de interfață pe care o văd clienții, cât și partea de back-end, a ajutat la eficientizarea comenzilor Videt pentru a fi trimise într-un timp record, foarte scurt. Mai exact, dacă unele magazine de lentile de contact livrează anumite tipuri de lentile în 2-4 săptămâni, Videt le livrează în 3 zile (sau sub) în 90% dintre cazuri.
“Oglinda virtuală” a primit un upgrade: de la simularea ochelarilor pe poza, la video
Până nu demult, Videt avea disponibilă, asa cum au in general site-urile de ochelari si optica, o oglindă virtuală sau un virtual try on clasic, prin intermediul căreia clienții puteau urca o fotografie pe site, pe care programul simula cum ar arăta ochelarii pe fața celui în cauză.
“Ni s-a parut ca optiunea de a vedea ochelarii peste o poza este depasita de posibilitatile tehnologice cu care userii sunt deja obisnuiti prin intermediul platformelor cum sunt Facebook sau Instagram. De aici si trecerea catre un simulator video.
Online-ul (live virtual try on) și offline-ul (showroomul) se completează
Deși online-ul a luat avânt în toate domeniile, partea offline nu a dispărut în întregime și acest lucru se aplică și pentru Videt. Astfel, cei care vor să probeze online ochelarii pot să îi comande acasă ori la showroom-ul Videt din Calea Dorobanților nr. 126 – 130, care funcționează și precum un pick-up point.
Pentru Alexandru Alecu, tehnologia de live try on și showroomul sunt complementare: „Am considerat că pentru a vinde ochelari e nevoie de o experiență cât mai utilă pentru clienți și de aceea am încercat să transpunem mai întâi experiența offline într-o experiență online. Acest soft este disponibil în mai multe părți, dar noi l-am implementat și pentru România – să poți proba efectiv ochelarii. Și ne apropiem cât de cât de realitate.”
Apetența românilor de a cumpăra online este mult mai mare în prezent față de cum era în trecut. Omul de afaceri consideră că această tehnologie va ajuta să crească vânzările semnificativ, cu până la 30%.
Dacă în 2018 cifra de afaceri a depășit un milion de euro, anul acesta Videt preconizează că se va dubla și va ajunge la 2,2 milioane de euro.
Cu toate acestea, piața tot este cea mai mică de la nivel european. Piața este foarte fragmentată, iar în online competiția este una acerbă. În pofida acestui acestui lucru, Videt a reușit să se impună precum lider de piață în segmentul lentilelor de contact. Acest lucru a fost posibil datorită promptitudinii cu care a tratat comenzile, indiferent de complexitatea lor. Dacă în alte magazine de optică o persoană poate să aștepte până la o lună pentru o pereche de lentile multifocale sau torice, la Videt acestea sunt livrate în maxim trei zile.
Deși o mare parte a business-ului este concentrat pe lentile, Videt a început să mizeze tot mai mult pe segmentul de ochelari de vedere și de soare. Principala strategie de creștere este onestitatea față de clienți deoarece nu folosește tehnici de discount la toate produsele cu prețuri inițiale foarte mari ca apoi să afișeze discount-uri masive special create pentru marketing.
Cum a impactat tehnologia creșterile în vânzări?
Videt a mizat pe această tehnologie pentru a crește vânzările, dar nu doar din ecommerce. Rata de conversie a crescut semnificativ și se preconizează că va ajuta foarte mult businessul în perioada următoare.
„Timpul petrecut pe paginile noastre de produs a crescut siminficativ deoarece oamenii aleg cu atenție ochelarii, îi probează, îi compară și uneori iau decizia de a-i comanda direct, alteori vin în showroom pentru a se convinge că într-adevăr le vin bine. Mai este de muncă pentru a-i convinge că softul implementat este unul atât de similiar cu realitatea, dar trendul general este îmbucurător”, a spus Alexandru Alecu.
Potrivit acestuia, o persoană poate petrecere în medie 3-4 minute pe o pagină de ochelari dacă vrea să încerce doar un model, și până la 10 minute pentru a încerca mai multe.
Planuri de viitor: Ce servicii se vor mai digitaliza?
Tehnologia de probare este acum disponibilă doar pe calculator si pe tabletă, iar Videt lucrează la varianta pentru mobil în următoarele luni.
Nu credem că vom digitaliza vreodată vizita la oftalmolog și măsurarea dioptriilor online. „Câțiva jucători mari din US au încercat măsurarea dioptriilor cu ajutorul camerei video frontale – am urmărit rezultatele, însa nu ni s-au părut concludente și stabile. Chiar dacă tehnologia va mai avansa, când este vorba de probleme legate de vedere, vizita la oftalmolog nu trebuie să fie înlocuită. Noi am mizat și vom continua să susținem vizita la oftalmolog care dispune de aparatură și pregătirea temeinică.”
2019 a fost și anul upgrade-urilor pentru Videt. Nu doar că echipa a inaugurat un nou sediu pe Calea Dorobanților, ci a devenit un loc important cu peste 2.000 de perechi de perechi de rame de vedere și ochelari de soare.
Mai mult, oricine poate să beneficieze de consult oftalmologic gratuit, să ridice ochelarii comandați online, ori să își stabilească dioptriile pentru ochelarii de soare care necesită corecție.
Una dintre cele mai mari realizări ale acestui an este parteneriatul cu Luxottica, cel mai mare producător de ochelari de brand din lume. Această colaborare va permite Videt să își extindă gama de branduri pe care o deține în prezent.
„În prezent comercializăm peste 2000 de perechi de ochelari de soare și de vedere de la 40 de branduri, printre cele mai populare fiind Ray-Ban, Polaroid, Tommy Hilfiger, Carerra și Gucci, și ne extindem constant portofoliul. În scurt timp vom începe să implementăm parteneriatul cu Luxottica, cel mai mare producător de ochelari de brand din lume. Astfel ne vom extinde selecția de branduri și mai mult cu ajutorul Luxottica”, a declarat CEO-ul Videt.ro.
Fii un Modern Dad informat! Abonează-te la newsletter-ul nostru AICI și fii parte din cea mai cool, informată și implicată comunitate de tați! Ne poți urmări și pe pagina de Facebook sau Instagram, unde te așteptam cu materiale numai bune de comentat!