Mihai Ganj
Mihai Ganj - English Kids Academy
  1. Pana ajungem la povestea afacerii, am vrea sa stim cum percepi tu experienta de tata, ce te face mandru de acest statut?

Cred ca a fi parinte este o experienta binecuvantata. A avea grija de viata creata de Dumnezeu si pusa in copiii nostri este o binecuvantare divina care simt ca imi aduce multe bucurii, dar si responsabilitati in acelasi timp. Alina, sotia mea si mama copiilor nostri, Petru si Ilinca, tine foarte mult la o observatie remarcabila facuta de Maica Tereza: “Daca vrei sa schimbi lumea, mergi acasa si iubeste-ti familia!”. Cand mi-a spus sotia mea pentru prima data aceste cuvinte am avut o revelatie: cat adevar se afla in acest indemn! Intr-adevar, daca fiecare parinte, in familia sa, ar avea cu adevarat grija de membrii familiei sale si ar putea realmente sa propuna o relatie de cea mai buna calitate copiilor, dar si celuilalt partener (sot sau sotie), atunci lumea s-ar schimba intr-o singura generatie, iar schimbarea ar fi radicala. Recunosc, ca tata, sunt departe de a fi perfect, am multe de invatat sa pot da viata, cu adevarat si in profunzime, mesajului transmis de Maica Tereza si urmarit in fiecare zi de sotia mea. Dar sunt bucuros ca pot invata in fiecare zi cate ceva in aceasta directie –  simt ca pe masura ce timpul trece, uneori mergand inainte, alteori facand pasi inapoi, ma indrept totusi inspre aceasta forma de iubire care schimba tot – pornind de la mine si de la copiii mei si sotia mea.

  1. Cum imbini viata personala cu cea profesionala astfel incat sa te poti bucura de ambele la fel de mult?

Uneori imbinarea merge usor, alteori mai greu… Impreuna cu sotia mea ne-am propus sa fim acasa amandoi la ora la care fiica noastra de 12 ani, Ilinca, ajunge acasa de la scoala, in jurul orei 17:00. De multe ori reusim. Atunci cand nu putem sa fim amandoi, cel putin unul dintre noi face asta si acest lucru este foarte important pentru fiica noastra. In plus, odata ajunsi acasa, ne propunem sa parcam problemele de serviciu si sa acordam timp si atentie relatiilor dintre noi si asta inseamna timp sa povestim, sa gatim, sa ne plimbam, sa ne jucam diverse jocuri sau sporturi. Inseamna de asemenea sa avem grija de cei trei catei ai casei, de gradina si de caminul nostru. Cu baiatul nostru cel mare, Petru, care are acum 20 de ani, ne vedem pe whatsapp seara, aproape in fiecare seara, el fiind acum in Nottingham, in Marea Britanie, la facultatea de Arhitectura. Facand aceste lucruri, surpriza este ca serviciul nu dispare, ramane tot acolo, cu oportunitatile si dificultatile sale, pe care le regasesc a doua zi si pe care insa le pot aborda cu o energie proaspata si o creativitate mereu reinnoita, pentru ca izvorul acestora se afla pana la urma in atmosfera din familie si in calitatea relatiilor dintre noi.

  1. Povesteste-ne despre ideea ta de afacere – English Kids Academy, cum a prins viata?

Eram undeva prin anul 2005. Eram deja afiliati la International House (IH) World Organisation cu sediul la Londra, liderul mondial in ce priveste pregatirea profesorilor de engleza si a standardelor predarii acestei limbi ca limba straina. In acel moment International House Bucuresti era axat 100% pe predarea englezei catre adultii care lucrau in corporatiile din Romania si deschidea noi drumuri in acest sector, cu o expertiza rafinata, londoneza. O mana de oameni care gandeam strategia pe termen lung a companiei – urmatorii 10-20 de ani, am considerat ca cea mai eficienta cale de a imbunatati comunicarea intre oameni la nivelul elementar al interventiei noastre – interfata dintre 2 limbi – aceasta era misiunea IH Bucuresti pe atunci, era sa incepem sa ajutam copiii sa invete limba engleza de la cea mai frageda varsta. Si de la inceput ne-am propus sa o facem nu oricum, ci apeland la expertiza londoneza disponibila in IH, ceea ce insemna sa punem accentul pe crearea unei experiente de invatare axata pe 3 ingrediente cheie: placerea si bucuria pe care merita sa o simta copiii in orice proces de invatare, plus eficienta ce rezulta din aceasta placere si bucurie. Ne-am calauzit inca de la inceput de un motto validat de toate stiintele invatarii: Happy Learners are Effective Learners! Asa am infiintat divizia IH Bucuresti specializata in cursuri de engleza pentru copii pe care am denumit-o English Kids Academy, si care intre timp a inceput sa fi ecunoscuta sub numele mai scurt de EKA.

  1. Care sunt provocarile pe care le-ai avut la inceput? Dar acum, de cand am fost afectati de COVID – 19?

La inceput prima provocare a fost faptul ca Facultatile noastre de Limbi Straine din acea vreme nu pregateau studentii pentru a deveni ulterior profesori capabili sa predea limba engleza copiilor la standard internationale. Din pacate aceasta situatie nu s-a schimbat foarte mult intre timp in sistemul de stat din Romania, in invatamantul nostru superior. Si in trecut si in zilele noastre, suntem singurul centru de pregatire a profesorilor de engleza pentru copii din tara, o pregatire ce conduce la o certificare internationala, recunoscuta la nivel global. International House Certificate in Teaching Young Learners – calificarea creata de International House din Londra si moderata de University of Cambridge – este ravnita de orice profesor care doreste sa predea engleza eficient copiilor si aceasta se poate obtine doar la IH Bucuresti in tara noastra.

 In momentul declansarii pandemiei, provocarea a fost ca intr-un interval foarte scurt sa pregatim profesorii, sa le antrenam abilitatile de predare astfel incat sa poata sa ii invete engleza pe copii cu maxima eficienta si in noul mediu, mediat de tehnologie, intr-un tip de cursuri pe care noi l-am numit fata-in-fata la distanta. Intrucat in peste cele 150 de centre International House din lumea intreaga se certifica in fiecare an aproape jumatate din profesorii noi de engleza care apar la nivel mondial, am putut apela la crema profesorilor de profesori (Teacher Trainers) din reteaua noastra international pentru a-i pregati pe profesoriidinEnglish Kids Academy intr-un interval foarte scurt si la un nivel foarte bun. Eficienta acestor traininguri si a abilitatilor de predare necesare noului mediu de invatare a fost masurata obiectiv prin examenele Cambridge. Noi am predat fata-in-fata la distanta timp de 4 luni (martie-iunie) dintr-un total de 9 luni ale anului academic 2019-2020. La finalul anului academic dintre sutele de copii care ales sa isi masoare progresul invatarii din acest an 78% dintre copii cu varstele intre 8 si 12 ani  au obținut punctaj maxim – 15 din 15 steme la examenele Starters, Movers si Flyers; la examenele KET și PET: 84% au obținut cel mai înalt calificativ iar la FCE și CAE 69% dintre studenți au obținut cel mai inalt calificativ. Aceste rezultate sunt remarcabile, cu atat mai mult cu cat ele au fost obtinute intr-un interval de pregatire foarte scurt, fapt ce a cerut in contrabalanta o intensitate foarte mare a trainingului. Vreau sa felicit din suflet fiecare profesor din EKA si echipa de mentori si de Teacher Trainers, care au facut acest lucru posibil. Parintilor care si-au adus si continua sa isi aduca copiii la EKA vreau sa le multumesc pentru increderea pe care ne-au acordat-o. Aceste rezultate stiu ca i-au bucurat foarte mult si pe ei, pentru ca ele au fost dovada ca investitia lor in educatia copiilor pe directia specifica a invatarii limbii engleza a meritat si a dat roadele scontate, in ciuda conditiile adverse pe care le-am traversat.

  1. Ce solutii ai adoptat astfel incat sa-ti poti continua activitatea?

Inceperea noului an academic 2020-2021 a adus o noua provocare: aceea de a ne pregati pentru inca un nou format de cursuri – cel hibrid, care presupune ca simultan jumatate din numarul de elevi dintr-o clasa (in cazul nostru 5 din maximum 10) sa fie prezenta in sala de curs, iar cealalta jumtate (tot 5) sa invete de acasa. In cazul nostru acest sistem prevede ca dupa 2 saptamani cele doua jumatati de clasa sa isi shimbe rolurile intre ele. Peste vara am facut noi traininguri, am facut noi investitii in tehnologia necesara acestui tip de predare (peste 250.000 de RON) si acum sunt la finalul primelor doua saptamani din acest nou format de curs. Am ajustat inevitabilele probleme tehnice care pot aparea intr-un astfel de inceput de drum si perfectionam sistemul pe masura ce timpul trece. Faptul ca peste 2000 de familii au ales aceasta solutie de pregatire pentru copiii lor ne obliga sa performam din nou, cu grija si atentie la fiecare detaliu, la fiecare pas. Nu e deloc usor, dar e posibil, pentru ca orientarea spre invatare a echipei EKA, la toate nivelurile sale (administrative, educationale, manageriale, de leadership) si indifferent de context, este foarte mare si face diferenta.

  1. Cum selectezi profesorii cu care colaborezi si ce te diferentiaza de alte organizatii care ofera servicii similare?

Selectia este foarte dura. Selectam 2-3 profesori la 100 de profesori care aplica la noi. Apoi avem grija sa ii pregatim, sa ii calificam la standarde internationale   si sa ii sprijinim ca nicaieri in alta parte. Caracterele si dedicatia recrutate de noi, apoi abilitatile antrenate ale profesorilor EKA  prin traininguri unice in tara (calificarea International House Certificate in Teaching Young Learners se paoate obtine doar la IH Bucuresti) sunt unul din elementele cheie de diferentiere. Echipa de mentori, teacher traineri si manageri educationali care dezvolta acesti profesori este de asemenea unica in Romania. Cand la aceasta adaugam cultura organizationala care sustine o atmosfera de invatare permanenta si de sprijin reciproc la un nivel invidiat de toti inspectorii care ne-au calcat pragul, intelegem de ce EKA de la IH a primit 11 puncte de excelenta din 12 maximum posibile in inspectiile internationale prin care am trecut. Acest lucru este unic in Romania. 

  1. De la ce varsta recomanzi sa se inceapa un curs de limba engleza pentru copii? Care sunt cele mai bune metode de predare si invatare?

O expunere la limbi straine poate sa inceapa de la cea mai frageda varsta: 2-3 anisori. In mod structurat in EKA incepem cursurile pentru copii cand acestia implinesc cel putin 4 ani. Cele mai bune metode de invatare sunt cele care nu folosesc traducerile ci doar limba pe care ne propunem sa o invete copilul. Ganditi-va la cum invata un bebelus limba parintilor sai si a celor care ii sunt in preajma: ii aude, ii asculta, inteleg din context ce semnifica fiecare cuvant, apoi creierul lor face efortul sa copieze pronuntia si sa foloseasca acele cuvinte in relatiile cu cei din jur pentru a comunica. La fel se invata cel mai bine si o limba straina. Apoi, desigur, apare importanta tehnicii de predare: cum faci cursul atractiv, placut si interesant, cum ii starnesti curiozitatea copilului, tinand cont de specificul varstei, acestea sunt secrete ce sunt disponibile celor ce doresc sa le invete in mod structurat. Ele fac diferenta in sala de curs si se pot insusi in timp, prin efort sustinut, rezervat doar celor perseverenti si in plus, pasionati de copii si de lumea lor, in care totul este posibil.

  1. Ce abilitati isi dezvolta copiii la English Kids Academy, pe langa invatarea si exersarea limbii engleze?

Un alt element de unicitate a cursurilor EKA este implementarea programelor de dezvoltare a inteligentei emotionale de la Yale University, din SUA in cursurile sale pentru profesori, pentru copii si in conferintele pentru parinti.

Pentru că emoțiile ne influențează

  • Atenția
  • Memoria
  • Învățarea

Pentru că ele ne determină

  • Calitatea deciziilor

Și ne îmbogățesc

  • Calitatea relațiilor

Pentru că emoțiile ne pot afecta 

  • sănătatea fizică și cea mentală

în English Kids Academy am lansat RULER, programul de dezvoltare a inteligenței emoționale și sociale de la Yale Center For Emotional Intelligence din SUA , universitatea unde a fost pentru prima dată în lume definit și aprofundat conceptul de inteligență emoțională. 

English Kids Academy – singurul loc din România unde este implementat acest program. 

  1. Care este oferta educationala pentru toata 2020? Se mai fac inscrieri?

Cursurile EKA in anul 2020-2021 au loc in format hibrid sau online pentru copiii de peste 8 ani si  fata in fata in sediile noastre din Tineretului, Ion Mihalache si Militari pentru copiii cu varstele intre 4 si 8 ani. Cei mici invata in sesiuni de cate 60 de minute, de doua ori pe saptamana, din septembrie 2020 pana in iunie 2021, cei mai mari au sesiunile de 90 de minute (1h si 30 minute), fie 2 sesiuni pe saptamana, fie una, in functie de dorinta parintilor. Pentru evaluarile gratuite de nivel care stau la baza impartirii copiilor pe grupele de studiu precum si pentru alte detalii suplimentare va stam la dispozitie la numarul de telefon 0723 200 126 sau pe situl www.englezacopii.ro . Inca se mai pot face inscrieri, pentru a prinde ultimele locuri disponibile.

  1.  Daca ai deschide o afacere acum, in 2020, care sunt lucrurile pe care le consideri primordiale pentru buna desfasurare a acesteia?

As zice ca 5 lucruri sunt esentiale in aceste vremuri pentru a deschide o afacere: 

–          Sa alegi un sector care care a cunoscut o crestere din martie incoace si care are in continuare potential de crestere. 

–          Sa definesti bine nevoia pe care doresti sa o implinesti in acel sector. 

–          Sa organizezi actiunile in asa fel incat sa implinesti cat mai bine si mai complet cu putinta acea nevoie

–          Sa inveti permanent

–          Sa fii pregatit pentru orice s-ar putea intampla.

Apoi cu optimism si incredere in Dumnezeu sa pornesti la treaba…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here